I ett litet kontor på Gamla Väster i Malmö föddes det 2012 en idé

En dröm att få genomföra ett utomhusarrangemang i vår stad. En idé att få visa den bästa sidan av Malmö.

Glädje, energi, känslor, värme och ett arrangemang fyllt av lycka. Idén av ett arrangemang som kunde beröra alla människor. En idé där glädje och lycka var i fokus. Ett arrangemang där EDM var grunden där detta skulle kunna utvecklas till att flera olika musikgenrer kunde dela scenen.

Den 3 augusti 2013 uppfylldes denna dröm! Ett kokande Tallriken och 12 euforiska timmar senare var succén ett faktum. En bebis var född. En fest i parken med 15 000 underbara besökare. Ni är vår drivkraft och de som gör att vi ständigt utvecklas. Big Slap blev namnet som alla hade på läpparna. Big Slap var arrangemanget vi startade. Big Slap lockade alla de stora artisterna och gäster från hela världen.
Resan har varit magiskt. Resan har varit underbar. Idag 2020 står vi för ytterligare en dröm som går i uppfyllelse. Att få köra 2 dagar med olika genrer. Att få bredda Big Slap till något ännu större. Att få ännu fler människor att uppleva glädjen vi skapar tillsammans.

Nu är drömmen här. Den 31 juli och 1 augusti 2020 är vi både större och bredare än någonsin. Den 31 juli är kör vi Big Slap Live edition och den 1 augusti kör vi det klassiska Big Slap. Ett varumärke, 21 timmars fest, 21 timmars glädje och 21 timmars kärlek. Med en större Lineup än någonsin och världsartister vi bara vågar drömma om kommer 2020 bli det största vi fått möjlighet att arrangera.

Tallriken är en unik cirkulär plats omgiven av höga, vackra träd mitt i centrala Malmö och har verkligen blivit ett signum för Big Slap.

Precis som tidigare år tilldelas varje artist specifika set-tider. Tallriken, med sin cirkulära form, delas upp i olika sektioner. Scenen centreras vid norra ingången för att ge alla besökare samma goda överblick. På höger sida om scenen byggs en VIP-sektion, vilken delas upp i ytterligare två sektioner – cabanas och ståplats.
Vid södra ingången byggs bar- och restaurang områden. Målet är att överträffa varje besökares förväntningar genom att bjuda på en upplevelse utöver det vanliga i en unik miljö med många sittplatser, stort matutbud samt extrem produktion i form av ljud, ljus, kolsyra, konfetti, pyroteknik, raketer, enorma LED-väggar och mycket mer. Listan kan göras hur lång som helst. Samtliga 17400 m2 tas i bruk under festivaldagen. Området kommer vara inhägnat och biljett krävs för att besöka festivalen. Med en innovativ och mycket påkostad marknadsföringskampanj som pågår flera månader i förväg lockas 15.000 besökare under festivaldagen. Genom erfarenhet från tidigare år vet vi med säkerhet att Big Slap attraherar en väldigt spridd målgrupp rent åldersmässigt. Den generella festivalbesökaren sträcker sig från den glada 18-åringen, som festar loss på innerplan, till den 55-årige företagsledaren med cabana i VIP-området. Nytt sedan 2018 är att vi har utökat med ett business lounge område där företagare kan nätverka samt bjuda sina kunder på en heldag (mer info längre ner). Västar med klubbemblem, T-shirts & andra klädesplagg samt andra attribut som har text eller symboler som kan väcka obehag & anstöt hos våra besökare är inte tillåtna på festivalens område. Festival Arrangörerna & Ordningsvakterna är de som avgör vad som anses kunna väcka obehag & anstöt. Överträdelse mot detta kan leda till att man blir nekad inträde till festivalområdet.